خبر مهم | انتقاد رئیس فراکسیون کارگری مجلس از قطع ارائه خدمات بیمه به کارگران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: آنچه مسلم است طبق قانون عدم پرداخت سهم بیمه کارگر از طرف کارفرما نباید مانعی در مسیر ارائه خدمات به بیمه‌شدگان در حوزه‌های مختلف ایجاد کند.
خبر مهم | انتقاد رئیس فراکسیون کارگری مجلس از قطع ارائه خدمات بیمه به کارگران
کد خبر : ۹۱۹۰

علی بابایی کارنامی در مورد مشکلات جامعه کارگری پیرامون عدم اجرای ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی، گفت: نقض این قانون در کشور فراوان وجود دارد چرا که تامین اجتماعی در این زمینه فرار از اجرای قانون دارد.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس ادامه داد: ما ضمن اینکه بار‌ها به تامین اجتماعی در این رابطه تذکر داده‌ایم از رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز خواستیم که از مدیرعامل این سازمان دعوت شود که به منظور بررسی این موضوع در نشست کمیسیون حضور یابد. همچنین لازم است سوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون این مشکل را در دستورکار قرار دهیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آنچه مسلم است طبق این قانون عدم پرداخت سهم بیمه کارگر از طرف کارفرما نباید مانعی در مسیر ارائه خدمات به بیمه‌شدگان در حوزه‌های مختلف ایجاد کند. این موضوع بسیار مهمی است که قطعا هم توسط فراکسیون کارگری و هم کمیسیون اجتماعی از طریق تعامل با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری خواهیم کرد.
رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی باید متقاعد شود که اجرای ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی حق مسلم کارگران است که نباید نادیده گرفته شود، آن هم در شرایط کنونی که بسیاری از واحد‌های تولیدی با چالش‌های اقتصادی تامین منابع مالی مواجه هستند و ممکن است چند ماه قادر نباشند سهم بیمه کارگران را پرداخت کنند، اما این موضوع نمی‌تواند ناقض اجرای قانون باشد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر